Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти

Методичні рекомендації ПРО ВНУТРІШНЮ СИСТЕМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

 

 

 

       ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказом від       15 січня      2020 р. №      5              

Великобушинської  ЗОШ І – ІІІ ст.

     Директор школи

                                                В. С. Козоріз

 

 

                    СХВАЛЕНО

Педагогічною радою

( протокол №        від     14 січня   2020 р.)

Голова педагогічної ради

                                                В. С. Козоріз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

 Великобушинської  ЗОШ І – ІІІ ст.

Немирівської районної ради,

Вінницької області

ПРО ВНУТРІШНЮ СИСТЕМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

ЯКОСТІ ОСВІТИ

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Внутрішня система забезпечення якості освітньої діяльності та якості загальної середньої освіти (далі – внутрішня система забезпечення якості) інтегрована в загальну систему управління якістю Великобушинської  ЗОШ І – ІІ ст. Немирівської районної ради, Вінницької області. Вона має гарантувати якість освітньої діяльності школи і забезпечувати стабільне виконання нею вимог чинного законодавства, державних та галузевих стандартів освіти.

2. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти у Великобушинській ЗОШ І – ІІ ст. Немирівської районної ради, Вінницької області розроблено на підставі статті 41 ч.2 Закону України «Про освіту» від 5 вересня 2017 року №2145 – VІІІ та Закону України «Про загальну середню освіту» від 28.092017 року №2145 – 19 і передбачає здійснення таких процедур і заходів:

·        визначення принципів та процедур забезпечення якості загальної середньої освіти;

·        здійснення моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм;

·        забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

·        забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу;

·        забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління освітнім процесом:

·        забезпечення публічності інформації про освітні програми;

·        забезпечення ефективної системи та механізмів академічної доброчесності працівників Школи і здобувачів освіти;

·        інші процедури і заходи.

3. Забезпечення якості загальної середньої освіти на рівні державних стандартів є пріоритетним напрямом та метою спільної діяльності всіх працівників освітнього закладу.

Забезпечення якості освіти є багатоплановим і включає:

·        наявність необхідних ресурсів (кадрових, фінансових, матеріальних, інформаційних, наукових, навчально – методичних тощо);

·        організацію освітнього процесу, яка найбільш адекватно відповідає сучасним тенденціям розвитку національної та світової економіки та освіти;

·        контроль освітньої діяльності у закладі та якості підготовки фахівців на всіх етапах навчання та на всіх рівнях.

4. Внутрішня система забезпечення якості освіти спрямована на вдосконалення всіх напрямів діяльності закладу.

 

ІІ. ПРИНЦИПИ ТА ПРОЦЕДУРИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

2.1. Внутрішня система забезпечення якості загальної середньої освіти базується на таких принципах:

·        урахування вимог та інтересів усіх учасників процесів із забезпечення якості освіти: держави, роботодавців, адміністрації, здобувачів освіти, вчителів та допоміжного персоналу;

·        компетентнісного підходу до формування мети, змісту та результатів навчання;

·        упровадження продуктивного навчання, що грунтується на інтеграції навчальної та науково – дослідної діяльності;

·        практичної спрямованості освітнього процесу;

·        сприяння системи внутрішнього моніторингу підвищення рівня якості освіти в закладі;

·        активної участі усіх працівників у реалізації стандартів із забезпечення якості освіти.

2.2. Внутрішня система забезпечення якості загальної середньої освіти повинна бути об'єктивною, відкритою, інформативною, прозорою.

 

ІІІ. МЕХАНІЗМ РОЗРОБКИ, ЗАТВЕРДЖЕННЯ, МОНІТОРИНГУ ТА ПЕРІОДИЧНОГО ПЕРЕГЛЯДУ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ

1.     Стандарт забезпечення якості загальної середньої освіти – це нормативний документ, який регламентує діяльність адміністрації, вчителів та здобувачів освіти із забезпеченням якості освіти та визначає міру їхньої відповідальності.

Стандарти загальної середньої освіти для кожного освітнього рівня розробляє і затверджує Міністерство освіти і науки. Усі вимоги стандарту із забезпечення якості освіти (стандарту) загальні й застосовуються  в усіх структурних підрозділах.

2.     На підставі Міністерських програм освітній заклад розробляє освітню програму. Освітня програма є нормативним документом, який визначає зміст навчання та регламентує організацію освітнього процесу. Освітню програму затверджує директор і погоджує педагогічна рада закладу.

 

ІV. ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

1.     Школа регулярно контролює й оцінює показники, пов'язані з внутрішнім забезпеченням якості загальної середньої освіти, використовуючи систему контролю, що дозволяє оцінювати якість надання послуг у сфері освіти та їх відповідальність встановленим вимогам.

2.     Внутрішня система моніторингу рівня знань учнів діє відповідно до нормативних документів закладу:

·        Положення про академічну доброчесність педагогічних працівників та здобувачів освіти;

·        Положення про державну підсумкову атестацію з предметів загальноосвітньої підготовки.

Система оцінювання знань учнів включає поточний, тематичний, семестровий контроль знань та вмінь здобувачів загальної середньої освіти.

Державна підсумкова атестація здобувачів загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Положення про Державну підсумкову атестацію. Державна підсумкова атестація учнів – це форма контролю відповідальності освітнього рівня випускників загальноосвітніх навчальних закладів І, ІІ, ІІІ ступенів та професійно – технічних навчальних закладів, що надають повну  загальну середню освіту, державним вимогам.

Атестація може проводитися у формі зовнішнього незалежного оцінювання. У такому випадку порядок її проведення визначається порядком проведення  зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти, який встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Показники:

·        рівень успішності;

·        кількість переможців всеукраїнських і міжнародних предметних олімпіад;

·         кількість переможців творчих та інтелектуальних конкурсів;

·        результативність працевлаштування випускників;

·        рейтинг школи у районі.

V. ЗАХОДИ, СПРЯМОВАНІ НА ВДОСКОНАЛЕННЯ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

1. Метою підвищення кваліфікації педагогічних працівників школи є вдосконалення професійної підготовки шляхом поглиблення, розширення й оновлення професійних компетентностей вчителів.

2. Школа забезпечує підвищення кваліфікації педагогічних працівників відповідно до «Положення про підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів» із збереженням середньої заробітної плати.

3. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників організовується та проводиться згідно з планом – графіком, який погоджується педагогічною радою закладу.

4. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється за такими видами: курси, семінари, семінари – практикуми, тренінги, конференції, вебінари, «круглі столи» тощо.

5. Для вдосконалення фахової майстерності, підвищення професійного потенціалу педагогічного складу в освітньому закладі передбачено:

·        розширення зв'язків  методичних об'єднань з колегами інших загальноосвітніх закладів району, області, України;

·        посилення роботи з молодими вчителями, запровадження обов'язкової 3 – річної програми школи молодого вчителя, які залучаються до педагогічної роботи вперше;

·        підвищення рівня володіння педагогічними працівниками інформаційними технологіями в сучасному педагогічному процесі, врахування його в ході атестації вчителів.

VІ. МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

1.     Оцінювання освітньої діяльності педагогічних працівників забезпечує об'єктивний аналіз її якості та активізації професійної діяльності.

2.     Оцінювання педагогічних працівників здійснюється шляхом аналізу виконання ними посадових обов'язків та індивідуальної участі в освітньому процесі.

3.     Критерії оцінки охоплюють кваліфікаційні показники педагогічних працівників: навчальну, виховну, організаційну та науково – методичну діяльність.

VІІ. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НЕОБХІДНИХ РЕСУРСІВ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

1.     Забезпечення необхідними ресурсами освітнього процесу та підтримки здобувачів загальної середньої освіти в закладі відповідає основним санітарно – технічним вимогам.

2.     В освітньому закладі є адміністративні кабінети, навчальні кабінети, комп'ютерний клас, інтерактивний клас, бібліотека, харчоблок, спортивна зал та комбінована майстерня. Приміщення закладу відповідає паспортним даним і санітарно – гігієнічним нормам. Використовується упродовж навчального року з повним навантаженням, утримується в належному стані.

3.     Навчальні кабінети відповідають своїм призначенням санітарно – гігієнічним нормам, обладнані технічними засобами навчання.

4.     Матеріально – технічна база повністю пристосована для освітнього процесу.

5.     У закладі створено умови для доступу учнів до Інтернету.

6.     Класні керівники  допомагають учням у реалізації заходів із соціальної адаптації.

7.     Органи учнівського самоврядування виходять з пропозиціями до керівництва щодо вдосконалення заходів та беруть участь у громадській діяльності школи.

VІІІ. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАЯВНОСТІ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМ ПРОЦЕСОМ

У  Великобушинській  ЗОШ І – ІІ ст. здійснюється збір, узагальнення, аналіз та використання відповідної інформації для ефективного управління освітнім процесом. Ефективному управлінню якістю освітньої діяльності в закладі освіти сприяють електронна система збирання й аналізу інформації та системи електронного документообігу. У закладі встановлена програма «КУРС: Школа».

У закладі створений банк даних (статистика) за результатами освітнього процесу та освітньої діяльності:

·        статистична інформація форм ЗНЗ – 1, 1 – ЗСО, 83 – РВК;

·        інформаційна база про якість освітнього процесу на рівні різних класів;

·        інформаційна база про результати державної підсумкової атестації в співставленні з річними показниками;

 

ІX. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПУБЛІЧНОСТІ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ШКОЛИ

1.     Публічність інформації про діяльність освітнього закладу забезпечується відповідно до вимог Закону України «Про освіту» від 5 вересня 2017 року № 2145 – VІІІ та Закону України «Про загальну середню освіту» від 28.09.2017 року № 2145 – 19.

2.     На офіційному сайті школи розміщується інформація, яка підлягає обов'язковому оприлюдненню, а саме:

·        нормативна база;

·        Статут школи;

·        колективний договір;

·        правила внутрішнього розпорядку;

·        наскрізна освітня програма;

·        інформація про кадровий склад педагогічних працівників;

·        кошторис на поточний рік та зміни до нього;

·        звіт про використання та надходження коштів;

·        штатний розпис на поточний рік;

·        щорічний звіт директора школи.

Х. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

1. Педагогічні працівники у своїй діяльності зобов'язані дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами загальної середньої освіти. Особи, які навчаються у закладі, зі свого боку, зобов'язані виконувати вимоги освітньої програми, дотримуючись академічної доброчесності та досягати відповідного рівня результатів навчання.

2. Адміністрація закладу визначає основні принципи та механізми забезпечення якості освітньої діяльності та якості загальної середньої освіти, у тому числі створення і забезпечення функціонування ефективної системи запобігання та виявлення академічного плагіату.

3. Основними завданнями запобігання академічного плагіату в школі є формування академічної етики та поваги до інтелектуальних надбань, дотримання норм законодавства про авторське право і покликане сприяти впровадженню практики належного цитування через визначення поняття та форм плагіату, методів запобігання його поширенню, процедури розгляду та фіксування фактів плагіату, а також формалізації можливих наслідків його вчинення у межах школи.

 

ХІ. САМООЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Для забезпечення дієвості внутрішньої системи забезпечення якості, діяльність структурних підрозділів спрямована на:

1.     Удосконалення наявної інформаційної системи структурних підрозділів шляхом відстеження динаміки процесів у часі та в розрізі навчальних програм;

2.     Запровадження процедури щорічного самооцінювання ефективності діяльності методичних об'єднань вчителів – предметників (реалізація визначених планів і встановлених завдань, виконання навчальної функції та впливу зовнішніх чинників, зміни у сфері освіти, пріоритетні напрямки розвитку освітньої галузі тощо).

3.     Забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління освітнім процесом.

4.     Забезпечення подальшої практики публічної звітності школи про діяльність.

5.     Створення загальношкільної інформаційної системи моніторингу якості, характеризуючи:

·        досягнення учнів та показники їхньої успішності;

·        результати працевлаштування випускників школи;

·        якісний склад та ефективність роботи вчителів;